Sidor

måndag 2 juli 2012

TUR SKA MAN HA! del 1

TUR SKA MAN HA, och tur ska fam Moby ha,  då de åter öppnade sin sin underbara trädgård för allmänheten.  Sol i dagar 2. 



Irisar



Ståtliga pioner







Överallt finns det vatten








TUR SKA MAN HA! Ja, det hade fam Margaetha och Leif  Moby då de åter hade öppen trädgård! Redan i entre´n fick man en härlig ja-ha upplevelse av Irisar. För att inte tala om pionerna som visade sin färgprakt i   den ljuvliga solvärmen. Och överallt så hörs och syns det vatten. Vatten som gör att växterna här frodas och trivs . Vi fortsätter med del 2 senare  och går då på nya spännande upptäcksfärder i denna ljuvliga trädgård

3 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut i dammen med näckrosen! Ja, inte gara där - hela trädgården är ju ett paradis! Jag ser fram emot del 2 : )

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  2. Den här trädgården är så spännande, när man minst anar så står man framför mycket man inte sett förr, eller tänk att det kunde bli så bra. Men där skulle jag kunna gå eller sitta i någon av alla dessa underbara sittgrupper och bara njuta, studera och ta intryck. Del 3 kommer jag att visa sittgrupper. Men del 4 tar jag då rosorna. Men jag tycker du är själv på rätt väg. Dock är det svårt då man är ensam, trädgårdsarbete är tungt och slitsamt.

    margareta

    SvaraRadera
  3. Mums! Den där mellanrosa pionen, enkla, är inte dum! Tack för dina fina kommentarer på min blogg. :-)

    SvaraRadera