Sidor

lördag 7 juli 2012

KAMERAN

Numera har jag nästan jämt kameran med mej, var jag står och går. Kan ju komma ett Scop. T ex då jag är nere vid bryggan. Skulle var häftigt att fota en snok som kommer simmande och lyckas ta ett foto. Har varit bra nära nån gång, men snokarna är vaksamma oxå då de simmar. Vips, är de under vatten. Tydligen duktiga dyckare oxå. Ibland vill jag ju förverkliga mitt eget "nerglidande" från badstegen, ner i vattnet. Men, i regel är jag ensam, om inte Ensama Damen  är där. Då har jag försökt med en speciell  teknik att ta foto på mej själv, med högra handen, ni ser, jag hänger runt stegen med vänster handen, är extremt högerhänt. Dessutom får kameran inte bli blött. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun. Och tänk om jag har så mycket tur, medans jag hänger där, att snoken kommer simmande, ta en närbild. Det vore ju dagens bild






Konsten  att ta kort med en hand. Hur blir resultatet? Kameran får inte bli blött. Kameran kan glida ur handen. (Om det finns champo/tvål kvar i handen) Jag kan tappa greppet om badstegen. Men några bilder blev det men med viss möda, dock ingen snok.

1 kommentar:

  1. Ha ha haaa! Härligt att fler drabbats av kameratvång : ) Jag får nästan panik om jag glömt den! Som du skriver så kan man ju missa något.
    Att ta bilder på sig själv är inte lätt. Jag brukar rigga upp kameran eller använda stativ. sedan på med självutlösaren och SPRINGA i position. Jag har lika roligt varje gång. Får väl erkänna att jag är lite knäpp, fniss...

    Kram, Lisa

    SvaraRadera