Sidor

onsdag 7 september 2011

SVAMP SVAMP

3 km i ösregn, men jag gillar hösten och väder. Har ett skåp med utekläder/skor för 4 årstider, som vi ju har här i Sverige. Under  promenaden så plockade jag 4 Stolt Fjällskivling, som tur var hade jag en liten plastpåse med mej, men svampen har ett långt ben, men det gick bra, se foto som finns med. Vid 14-tiden kom en skön varm sol och jag tog bilen till den riktiga svampskogen. Plockade en ICA-kasse halvfullt med fina kantareller, se fotot på GUBBS, Frazze våran veckohund och kantarellerna. Nu är kl.strax 22 och kantarellerna ska rensas imorgon förmiddag, Jag är trött av all frisk luft, och tänker gå lägga mej. Förra året åt vi svamp långt in på vintern, kanske blir det i år lika dan.

Tänk om någon vet hur man saltar in svamp som man gör i Finland, där kan dom svamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar