Sidor

lördag 24 september 2011

FÖRKYLNING - BANDVÄV

Höstens första förkylning, som kom helt oväntad. Jag har ingen tid ju nu för en förkylning.  De är så mycket, humlen ska plockas och torkas, t ex.  Men vad göra. Ögonen igensvullna, grinig - ja de e riktig synd om mej. Orkar knappast gå ner och uppför trappan. Gubbs är inte närvarande då jag är så dödssjuk, han är i simhallen och bastun med gubbsgänget.  Varför kann ingen pyssla om mej, som mama. Varm citrondricka med honung, Het Flädersaft med honung . Jag tycker riktig synd om mej! Har ingen hunger.   Så kommer gubbs hem med grillad kyckling och oändlig pigg och glad. Han ordnar med en festlig middag, och jag äter som en utsvulten. SEDAN tar han hand om disken.

Nästa dag är jag nästan, bara nästan frisk och då tar jag fram min bandväv med de norska garn och  - mönster. En trevlig  tidssyssla oxå vid förkyling. Då jag ser mönstren så kommer inspirationen. Norge är duktig på sina  gamla vävtraditioner -  och i detta ögonblick nu känns allt bättre!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar