Sidor

tisdag 27 september 2011

Franzzon=Frazzi=Frazzeman

Varje veckomorron  ska det hämtas tidning vid brevlådan.
Oja, där är många brevlådor, (men den här årstiden gles
med morron folk) matte vill ha tidningen till kaffet. Husse han
gnäller då de är regn t ex eller blixhalt, men jag tycker de
är bra, för då kan jag redan kolla upp, för dagen, mina pinnar.

Jag har en som är den bästa,  och den är seg oxå, den har jag gömmt
i diket hos Daisy som bara är här då och då. Nej jag har gömt
 den pinnen där för att kolla Terrier-gänget som kommer ungefär
samma tid. Terrier-gänget är rätt stöckig för att inte tala om deras
 Husse som ser ut som om han ska gå i marsch men deras Matte är
bra hon har hundgodis i fickan. Jag vet för ibland har jag fått smacka.
Men nu så kom dom alla 5, vovarna å husse och matte, och nu blir det
kul vid diket. Klart Gerry, som alltid går först kände lukten av pinnen,
ju pinnar luktar, och luktar olika. Han slängde sig mot diket och Tessi
är rätt hetsig i humör och mycket vaken slängde sig efter, ja nu blev
det trassel av koppel, och lilla Tim 6mån, skrek han hade fått tassen
intrasslad i någons koppel. Matte försökte då först hjälpa lille Tim men
Gerry och Tessi slogs om pinnen och Tessi ger sig aldrig hon flög på
Gerry, sen är hon hysterisk och skriker. Husse tog då resulut hand om
min pinne och kastade den "helvete" som han säger nystade ut alla koppel
och så blev det skönt tyst igen, och alla fick smaka hundgodis. Dååååå
springer jag fram som en blixt från ingenstans och får oxå godis.Lilla
gubben; säger teriernas matte du är snäll du!

Sen går dom sin runda till brevlådorna och jag letar efter min BÄSTA pinne
som ligger bland buskarna på Daisy´'s tomt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar