Sidor

söndag 25 september 2011

Frazze=frazzi=Frazziman

Franzzi

Våran snällast snälla,. Kastrerad blandras som är hos oss mån-fre.em då kommer dottern och han ska hem till sin riktiga fam.

Franzzi som gör att framför allt morfarhusse kommer ut på ordentliga promenader. äventyr, träffa andra hundgänget .Wille bästa kompis, som oxå är kastrerad, sen de 3 Terrierna som inte kan leka utan hela tiden måste bevaka sitt revier. Men roligt ska det var. Och så är det Daisy som bor mittemot andra sidan häcken men hon är våldsam och mycket påflugen, för att inte tala så oblyg hon är. Ska hela tiden slicka under magen. Nej de gillar inte Franzziman, oförskämt tycker han. För att inte tala om då hon löper, närapå tar omkull honom och våldsam med, de där fattar inte Franzzi, då blir han sur och visar tänderna, men bara visar. Daisy hon förstår och blir något lugnare och hon får finna seji att bli kopplat.

Men man blir så hungri av uteliv med hundgänget, och då är mormormatte bra. Hon vet vad Franzzon giller, hon har leverpastej och kycklingsrester(skinn) i kylskåpet till mej, bara till mej! mumsmums!
Hon tycker jag är väldans gluppsk då menyn är delikateser och då blandar hon i rågflingor eller havregryn, men jag kan konsten att rata undan sånt onödigt.

Sen så har hon handlat HUNDMAT på ICA och, hon säger hon kostar på mej lite delikateser några burkar CORGI kyckling eller CORGIfläskkött, nej jag vill ha sånt som mormor äter. Men då säger mormor hon bantar och har ingen Leverpastej hemma och ingen riktig Kyckling heller. Hon påstår att CORGI är den bästa burkmat för små Frazziman. Jag vägra ,och dricker bara vatten och bantar då oxå. Men SALLAD som mormormatte gör, nej de äter jag aldrig. (Jag är väl ändå inge marsvin heller, som MURMEL, hon vill bara ha grönt. Henne skulle jag önska ta tag i nacken  och ruska om ordentlig. Hon retar mej så fort jag närmar mej hennes inhägnad, då piper hon och gömmer sej i sin löjliga skokartong och piper små små pip och jag blir näästan galen. Jag kan inte låta bli och blänga åt hennes inhägnad då jag ligger på trappan, trappan är bra jag har koll på hela grusvägen.) Bara hon inte bantar så många dagar. Men morfarhusse  han brukar kasta åt mej under matbordet, så inte mormormatte ser. Tror han! Jag håller mej till hans stol.

Så konstig, säger mormormatte;  förra veckan gillade han CORGIS skarp. Men då kan vi väl köpa WISKAS säger morfarhusse, för dom har ANKA i gräddsås bl a.

Nu får jag vara här i helgen oxå, riktiga Matte har tagit hem en hemlös katt och hon ska bo insej. Vilket fjäskande, men jag ska visa henne allt vem som har varit i huset först! 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar