Sidor

onsdag 31 oktober 2012

AMARYLLIS - nu på G




Amaryllislökarna från Odla.Nu har kommit. Efter en natt med röttern i vatten så att de blev ordentligt  genomfuktad, men löken ej blöt. Sedan placerade jag lökarna i olika krukor med leccakulor för dräneringens skull,  som jag sprutade med sprutkanna, så leccakulorna blir fuktiga.

Efter det så kan man täcka löken med en pappersstrut för att öka luftfuktigheten.  Nu står lökarna i i köket däe jaag har 20 grader  och vare sig den börja växa eller ej så kommer jag att avlägga rapport med foto över utgången.

Första gången jag gör det här själv .Spännande!

DS ja och så kommer jag då, idag på f m till Netto, och det första jag får se är vagnar med helt fantastiska Amaryllis (2knopp) för 35:- styck!  Klart jag blir sur; trodde ju i min enfald
att Odla.Nu var ett prisvärt erbjudande.



Nettos fina med 2kraftiga knopp!35:- styck.       P



6 kommentarer:

  1. Bin gespannt auf die Fotos mit den tollen Blüten.
    Viel Spass beim Züchten.

    liebe Grüsse
    Brigitte die Weserkrabbe

    SvaraRadera
  2. Es ist das erste mal wo ich es selbst mache. jede Woche werde ich eine rapport abgeben.

    margareta

    SvaraRadera
  3. Men det kanske var sorter som inte fanns på Netto som kom med posten? Spännande ser det i alla fall ut :-)

    SvaraRadera
  4. Tydligen finns det en oerhörd mångfalt. Men Netto hade dessutom någon Amaryllis som heter Apple Blossom (som en pelagonsort). Men vad jag reagerade på var priset; trodde jag hade gjord ett fynd hos Odla.Nu - och så snubblar jag på ett sånt erbjudande. Mina kostade hos Odla.Nu 69/79:- styck och här så är det 35:- OCH OVSERVERA DE ÄR FINA, KRAFTIGA .

    Jaha, ingen skada skett - har 6 tjejer i familjen - ingen är särskilt pysslig, så det blir (vet jag) mycket välkommet

    mw

    SvaraRadera
  5. Vaaaaa??!!! Appleblossom på Netto! Måste genast dit (i mörrn då).
    Även jag har fått paket från Odal.nu och de ska planteras till helgen. Du kommer att lyckas förträffligt med dina amaryllisar och jag är säker på att det inte är sista gången!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  6. Ja du, jag lever på hoppet kul och testa iallafall.
    Eftersom jag är förmiddagsseeeeeeg, är blompyssel en lagom fin sysselsättning innan jag har kommit upp i varv för dagen.

    margareta

    SvaraRadera