Sidor

tisdag 20 mars 2012

DATORHANDLEDNING

Minnet, ja hur var det nu. Hon sa att du måste gå in i.. ..och sedan så ctrl+c, och så ctrl+v eller var det g..., Nej jag kommer inte på hur det var.


Men mormor(jag);Jag har studiedag och om du hämtar mej med bilen så kan jag hjälpa dej med diverse svårigheter! (Hon är en hård upptagen 15-åring som vill hålla på med musik. Men det är inte sån musik jag gillar. Hon är en fena på gitarr, banjo, cello,  bas och nu en grej till (som jag inte få skriva här, hemlig, en dyr en.)

Självklart hämtar jag henne, äntligen få hjälp. Dessutom bjuder jag på hennes älsklingrätt , fläskpannkaka med rårörda ligon.

Hon är en FENA på datorhandledning och om hon inte hade haft möjlighet att hjälpa  skulle mormor(jag) inte sitta här och knappa   -MAJA- !!! Som ett skogsrå. Lika egensinnig och hemlighetsfull. Ett humör som sprätter som sol elleer hagel på vatten. Blåa ögon blickar kritiskt fram genom det slängande trassliga 1/2 meters långa håret, honungsfärgad då solen lyser. Hennes ögonen, som ljus karneol med strömmar av mildhet men en sekund eller twå, den uppstudsiga stänken av smaragder. Den blicken kan bli farlig.

Och det roligaste som finns, få skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar