Sidor

söndag 19 februari 2012

NEPALWOOL- TAGEL

I Eskilstuna finns PANDURA-butiken, och där får man verkligen sitt lystmäte av 1000-ochennatt!
Var gång jag är i Eskiltstuna så måste jag bara in och se vad nytt som kommit. Min stora svaghet är Swaroskipärlor och Nepalkulor. 

Med 4barnbarn och barnbarns-kompisar, som älskar smycken! Vill göra själv. Inga försiktiga grejer, ånej, flickorna är djärva; Långa,  ända ner till axeln. Stora,  svarta i lavasten och fjädrar. Mormor beundra deras djärvhet. Mormor själv tycker mycket om att försvinna in i Swaroskipärlornas värld, nepalkulor och bärnsten. Varmt om halsen - eller dölja halsen som mer och mer liknar torkad reptilskinn. Oja, lite flärd, tack.  Här har jag  blandad hejvild, bärnsten, tagel virkad som spets och Svaroskipärlor. Broderade nepalkulor  med tagel. Örhängen med broderad tagel och pärlor. Man måste ha mycket tålamod och stadig i handen.











Och så kom ju de här med Tagel(hår av älsklingshästens svans), vem av oss kom med tanken först?




   

2 kommentarer:

  1. Oooh, nu har det bråkat med kommateringen igen... Nepalkulor verkar ju jätteskoj. De är ju vackra. Ska nog titta in på Panduro nästa gång jag kommer till storstan. Fiffigt med smycken som kanske är lite hållbara och mjuka.
    heanku

    SvaraRadera
  2. Du måste titta in hos Pandura. Så mycket inspiration!

    Bara en sån sak; Att handrulla! Men de som har varit i China säger att ingenting DÄR förvånar!

    margareta

    SvaraRadera