Sidor

söndag 26 februari 2012

SEPIABRUNT

Ibland far man till stan. Så mycket folk. Så mycket rea. Så ont i fötterna. Nöjen vart man vänder sig. Så mycket att bära. Så många tokiga kläder.  HALSBRYTANDE SKOR., som man aldrig skulle kunna gå med.  Och där kommer bussen!

Kastellholmen, en oas! En skärgådsö! Huslängan från 1700talet i Sepiabrunt! Visst är det Benny A som sitter där utanför sin studio. Då på den gamla tiden var det en lantaffär! Alice handlade sin mjölk där. Åke var militärvakt vid brostoppet. Man fick ringa om man ville hälsa på Alice. Den gamla tiden, 50år sedan.






 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. En vårlik och liteblås dag. Men Kastellholmen som jag tog en del bilder från - tycker jag är en skärgårdsö. Bodde där inneboende på 50-talet men idag är det Benny A och andra prominenta som bor där.

      På 50-talet var det vanlig folk som bodde i 1700-tals längorna och naturligvis Marinen.

      Radera
  2. Hejsan !

    Det var nog bara Strandvägen som jag kände igen. Jag föddes i huvudstaden 1943,men fick flytta söderut 1945 mot VETLANDA.Där bodde jag i 24 år sen kom jag till Södertälje och här bor jag än.Stockholm är fint men stressigt.Och stort.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En vårlik liteblås dag! Ibland MÅSTE man ju till stan!

      Tyvärr blev bildvalet lite fel! Men det kommer mera.
      Kastellholmen - en skärgårdsö - tycker jag. Bodde inneboende där en tid på 50-talet!. Numera Benny A som håller till där och andra prominenta.
      Stan är ingenting för pensionärer - precis som du säger stressigt. Då vi blev panchos flyttade vi till Flen, lungt och trivsamt i VÅRAT område. Välkommen till min blogg!

      margareta

      Radera
  3. Åh - det ser ut som om våren är hos dig redan! Staden är vacker - fantastiska gamla hus - och med allt vatten runt omkring som bidrar till öppenhet och rymd. Och så solsken på det......

    SvaraRadera
  4. En vårlik fin dag! Stockholm den vackraste staden jag känner

    margareta

    SvaraRadera