Sidor

torsdag 6 oktober 2011

SÖK TOFFELN, HUSSE

"Husse . Sök toffeln......"

De är en rolig lek jag lärt honom.
En vanlig enkel pinne duger oxå.  Roligast  har vi med den här toffeln.
Leken går till så att han slänger iväg toffeln. då är det meningen att
jag i rappet ska gno iväg och hämta den åt honom och lägga den vid hans
fötter.
Jag gnor iväg. Men jag gör mej till. Jag hittar aldrig toffeln. Jag ser förvirrad
ut. Det är just då som allt blir kul, och husse utvecklande
Svärande börjar då husse lufsa omkring efter toffeln. Inför grannarna döljer
han skamset sina förehavanden. Han muttra någonting om att  "hundrackarn
inte kan hålla reda på toffeln".
Omsider så hittar han toffeln.
Jag uppmanas då att gripa in, att ta toffeln!
Men de gör jag bara inte. Jag kan i och för sig ta toffeln. Men de vill jag inte för
Husses skull.  Husse ska klara hela uppdraget själv.
Jag är snabb. Det är inte Husse - har han dålig kondition? Då faller det gärna in i de
de irriterande husse/hund-fasonerna:
Frazze - H I T.........!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar